Mé masáže jsou velmi jemné a něžné, což zřejmně vychází z mé podstaty, a tak se ubírám cestou dětských masáží, kde mám skvělou zpětnou vazbu.  S dětmi mám celoživotní zkušenosti,  od nich se nejvíce naučím a pochopím, např. přítomný okamžik, svobodu duše, respekt k sobě, dávání bez ega a milovat život.

Jsem milovník relaxační hudby, proto se můžete těšit na Patrika Kee, Maoka, relaxační pohádku od Zdeňka Šebesty z jogového centra Karakal, sourozence Ulrychovi či Ramadasu a mnoho dalších nádherných skladeb.


....

Nejraději používám kokosový olej

Kokosový olej dlouhodobě hydratuje a zvláčňuje pokožku, snadno se vstřebává a nezanechává nepříjemný pocit mastnoty. Je bohatý na antioxidační látky, které pomáhají organismu vypořádat se s působením volných radikálů a zpomalují tak proces stárnutí. Stimuluje přirozené regenerační procesy buněk.

Ale mám pro vás také výběr -  např.:  pivní olej pro muže, mandarinkový, skořicový (podporuje spalování tukových buněk), levandulový, či olej zvyšující hladinu endorfínů (nebo-li hormonu štěstí).


....

Kdo dokáže pohladit své srdce, ten dokáže pohladit a posílit svou podstatu. Znásobí své duchovní i vitální síly a viditelně pookřeje. Kdo dokáže pohladit srdce druhých lidí, ten pochopil smysl života. ten ví, že má žít nejen svými zájmy, ale hlavně jiným pomáhat a chránit je. Svým bytím zkrášluje svět a vše vůkol zbavuje šedi, zármutku a pláče. Mravní čistota a láska v srdci působí na lidi stejně jako voda v horské bystřině na blátem obalený kámen - omývá je a jejich duše i těla čistí. Průzračný tok Poznání a čistého vědomí prozáří vše, co do něho bylo vhozeno. Svá srdce naplňujte hřejivou láskou k druhým, pokorou a pochopením. A také si svá srdce sami pohlaďte, radujte se a spočiňte. Potom Váš hnací strojek vitálních sil, energií a krve bude v pořádku, poněvadž bude chráněn chápáním svého poslání ve hmotě i v duchu.

zajímá vás zdraví ?

Je cukr zdravý  ................................

S nadměrným používáním cukru se spojují choroby srdce, vznik cukrovky, nadváha nebo obezita a zejména u dětí vznik zubních kazů. Tělo potřebuje sacharidy k získání energie. Sám o sobě cukr škodlivý není. Nezdravý je až v nadměrném množství, ve kterém ho bohužel většina z nás konzumuje.

Každý Čech průměrně spotřebuje více než 40 kilogramů rafinovaného cukru za rok. Z tohoto množství přijímáme pouze 15 % v domácnosti (např. pečení nebo slazení kávy), zbytek přijímáme nevědomě v různých potravinách. Cukr nalezneme snad v každé potravině - omáčky, dochucovací směsi, hamburgery a další. Cukr se v potravinách používá kromě zajištění sladké chuti i jako konzervant.

Na co cukr potřebujeme?

Sacharidy jsou nezbytné k zajištění tělesných funkcí, tzn., jsou hlavním zdrojem pro mozek a pro svalové a tukové buňky. Pomáhá také s hojením ran. Dle doporučení Světové zdravotnické organizace by zdravý člověk měl denně zkonzumovat přibližně 20 - 40 gramů cukru. Český průměr je přibližně 72 gramů.

Co způsobuje nadměrná konzumace cukru?

  • oslabení imunitního systému
  • nadváhu
  • zvýšenou hladinu tuku v krvi
  • zvýšený krevní tlak
  • urychluje stárnutí
  • přispívá ke vzniku zubních kazů
  • kvasinkové záněty


Jak se zbavit závislosti na cukru?

Po konzumaci něčeho sladkého se do krve uvolní inzulin, který nám způsobí pocit uspokojení. Když ale hladina cukru v krvi opět poklesne, tělo si vyžaduje další dávku. Nedostatek cukru v krvi způsobuje podrážděnost, nervozitu a pocit nevolnosti. Omezovat cukru bychom měli velmi pozvolna. Vhodné je cukr nahradit jiným sladidlem, např. medem nebo sušeným ovocem. Nejznámější náhražkou je třtinový cukr, který na rozdíl od bílého obsahuje vitaminy, vlákninu a minerální látky. Vhodný je rovněž datlový, javorový nebo rýžový sirup.


Jak správně sedět u PC...............................

Sezení

Pro správné sezení mějte na paměti tzv. pravidlo pravých úhlů. Pravý úhel by měl být mezi chodidlem a holení, mezi holení a stehnem, mezi stehnem a páteří a mezi lokty. Chodidla by měla být položena na zemi. Pokud to nemůžete zařídit, dejte si pod nohy podložku. Nezapomínejte na záda, která by měla být vzpřímená.

Židle

Ideální židle by měla být výškově nastavitelná vč. podpěrek pod ruce a bederní oblasti, otočná, vysoká aspoň po ramena a textil by měl být z prodyšného materiálu. Rozhodně není vhodné sedět na klasické dřevěné židli. Pokud máte kvalitní židli bez podepření v bederní oblasti, dejte si mezi záda a opěradlo polštářek nebo malý overball. Ideální výška židle je taková, že lýtko se stehnem svírá úhel devadesát stupňů. Je vhodné, abyste během sezení měnili polohu končetin a občas se šli projít.

Stůl a pracovní plocha

Stůl by měl být tak vysoký, aby vaše lokty svíraly pravý úhel. Pokud je deska stolu příliš nízká, uživatel se hrbí. Naopak pokud je deska příliš vysoká, namáháme tím krční svaly a ramena. Ideální jsou tzv. počítačové stolky, které jsou navrženy tak, aby monitor, klávesnice i myš byly správně rozmístěny.

Monitor

Monitor by měl umístěn bokem k oknu. Rozhodně by neměl být proti oknu nebo zády k oknu. Pohled na monitor by měl směřovat na jeho horní hranu. Ideální vzdálenost od monitoru je asi 70 cm, což je zhruba jako délka paže. Naše oči nejsou přizpůsobeny práci na monitoru. Dochází k namáhání očí, jelikož se soustředíme na jeden bod dlouhou dobu. Za normálních okolností sledujeme různé věci v prostoru a v různé vzdálenosti. Pestré a kontrastní barvy zvyšují únavu očí, proto věnujte pozornost nastavení jasu. Existují také počítačové programy, které upravují teplotu barev a jas vyzařované monitorem v průběhu dne a udržují tak příznivé podmínky pro naše oči. Nezapomínejte také pravidelně mrkat. Při koukání do monitoru máme tendenci mrkat mnohem méně a nedochází k přirozenému zvlhčování očí.

Klávesnice a myš

Ruce by měly být volně nad klávesnicí. Většina z nás ale ruce pokládá na stůl a v horším případě má ještě na klávesnici vyklopené nožičky. Zápěstí se tak nachází v nepřirozené poloze a dochází k napětí. Tato poloha může mít za následek tzv. syndrom karpálního tunelu. Je vhodné mít ruce nad klávesnicí a výklopné nožičky nevyužívat. Ulevit zápěstí při práci můžete například speciální gelovou podložkou pod myš.

Snažte se dodržovat pravidlo pravého úhlu, zamezíte tak bolestem zad a krční páteře. Nezapomínejte na pravidelné přestávky po 45 minutách. Stačí se protáhnout, chvíli projít a procvičit oči pohledy do dálky a na blízko. S dodržováním správného sezení vám pomůžou speciální ergonomické pomůcky.

                                                                                                                                 Čerpáno:    ProKondici.cz